"" Purple Area: En häftig gammal paradlägenhet

söndag, januari 16, 2011

En häftig gammal paradlägenhet

Den senaste veckan har jag jobbat med en riktigt häftig gammal lägenhet i centrala delarna av Malmö. En av mina kunder vill få den anpassad för att kunna fungera som kontorsmiljö för sin verksamhet. Det är en stor härlig paradlägenhet i ett hus från 1896 med tre stora representationsrum i fil, flera små rum inåt gården och en gammaldags serveringsgång. Man kan riktigt känna hur där en gång i tiden varit full aktivitet med herrskapsfolk, tjänsteflickor och chaufförer. Lägenheten är delvis renoverad och har fått ny vit färg och nyslipade golv. Tack och lov har man inte börjat riva och slita i den mer än så. Jag har hjälpt till att ta fram material för toaletter och ett helt nytt kök.


This week I have been working with this old flat in Malmö. Its in a house from 1896 and its almost untouched and not many renovations have been done. Its really a flat from the time that rich people had servants and chauffeurs and the whole apartment feels oldfashioned. I really like that no one have tried to change it and that it still have the old atmosphere. Now its going to be an office for a company and I am going to help them to get a bathroom and kitchen that works with their modern office life.

5 kommentarer:

me and alice sa...

Fantastisk lägenhet! Vilket underbart projekt! Kommer bli hur fint som helst när du är klar!
Serveringsskåpet ser nästan exact lika ut som det jag hade i min lägenhet på Västmannagatan i Sthlm...
kram Susanne

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Gu vilken snygg lgh. Det där ser ut att vara ett dröm projekt. Lycka till :)

maria westerlund sa...

Spännande projekt, sådant man suktar efter, men inte heller alldeles enkel som man kanske skulle tro. Hoppas du visar resultatet senare. Lycka till!
miaw/åland

Linda P sa...

Härligt härligt! Inte så konstigt att jag tycker det, va? See you soon! Tack för att jag blev av dina fem utvalda bloggfavvisar!

Bodil sa...

Otroligt vacker lägenhet. Jag kan dock inte låta bli att tycka att det är synd och skam att inte någon kan få bo där istället för att den ska få inhysa ett företag och stå tomt stora delar av dygnet. Lite tråkigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...